Hogy segíthet az álláshirdetés megtalálni azt a hiányzó darabot?

A toborzás kihívást jelenthet. Számtalan dolgot kell szem előtt tartani, amikor eldönti, hogy új embert keres: költségvetés, időkorlát, elengedhetetlen készségek és tapasztalat, vállalati kultúrába illeszkedés és a listát folytathatnám.

Ám ez lehetne egy örömteli folyamat is, elvégre azzal, hogy új embert vesz fel, a cég növekszik!

Az első lépések egyike egy kiválasztási folyamatban az, hogy eldönti pontosan kit is keres és ehhez megalkot egy vonzó álláshirdetést is.

Ennyi elég is? Nem egészen.

Az álláshirdetés az Ön vállalatát és toborzási szükségletét jeleníti meg. Egy jól megírt hirdetés – a szükséges viselkedési jegyekre fókuszálva – a megfelelő személyeket fogja megtalálni.

Ha az Ön hirdetése nem eléggé célzott, az sok idejébe és egy nem megfelelő kiválasztásba is kerülhet és a kiválasztási hibák, drágák.

Találja meg a célközönséget

Mint minden álláshirdetésnél, az olyan alapvető dolgokat, mint a munkakör elnevezése, célfeladatok, kötelezettségek és a szükséges képességek, ezeket mindenképpen tartalmazza a hirdetés. Szintén nagyon fontos, hogy adjon információt arról, hogy milyen a munkakörnyezet és a vállalati kultúra.

A jövőbeni alkalmazott egy gyors tempójú értékesítési csapatban fog dolgozni, sok kollégával együtt vagy csak egy kis csapathoz fog csatlakozni? Néhány alkalmazott kis szervezetben szeret boldogulni, néhány embernek pedig szüksége van a nagyobb karrier potenciált nyújtó nagyobb szervezetre. Ezen elhatárolás megjelölése nagymértékben segíti azon jelentkezők jelentkezését, akik nagyobb eséllyel lesznek alkalmasak az adott pozíció betöltésére.

Abban is világosnak kell lenni, hogy milyen típusú embert keres a pozícióra. Szóval, ha Ön egy Senior Értékesítési Adminisztrátort keres, akkor jó eséllyel fogja nagyjából azt gondolni, hogy „Gyors kapcsolatteremtő és dinamikus személy egy változatos és kihívást jelentő munkakörre” típusú személy lenne az ideális.

Amennyiben nem biztos abban, hogy pontosan milyen személyt keres, akkor a Munkaköri Felmérésünk segítségére lehet. A felmérés használatával pontosan meghatározhatja, hogy mik azok a szükséges viselkedési hajtóerők, amik sikeresek lesznek a pozíció betöltésében. Ezután meg tud határozni olyan hívószavakat, amiket hozzá tud adni az álláshirdetéshez.

Használjon hívószavakat

Nagyon sok álláskereső használ kulcsszavakat a keresés közben. Keresnek helyre, iparra, munkaidőre és természetesen magára a munkára.

Az is fontos, hogy az álláshirdetés olyan nyelvezetben legyen megírva, amilyen típusú embert keres. Olyan emberre van szüksége, aki szorgalmas és védi vállalatát? Lehet, hogy cége növekedő fázisban van éppen és talán szüksége lehet valakire, aki képes nagyon gyorsan megtanulni a folyamatokat.

A kívánt viselkedési karakterisztikák említése segíteni fog a jobb munkaköri illeszkedésben és biztosítja, hogy álláshirdetése a megfelelő emberek figyelmét keltse fel.

Arra viszont figyelni kell, hogy ne használja túl ezeket a szavakat a hirdetésben, mert könnyen ismételheti önmagát és befolyásolhatja az állásportálok keresőmotorjainak működését hirdetésével kapcsolatban.

Maradjon rövid

Egy felmérés szerint az álláskeresők 45%-a mobil eszközről böngészi az álláskereső portálokat. Szóval legyen a hirdetés mobil-barát, világos és tömör.

Próbálja 5-7 elemben limitálni a hirdetésben felsorolt kötelezettségeket és felelősségeket. Ez az a része a hirdetésnek, ahol a legtöbb potenciális jelentkező ténylegesen eldönti, hogy szerinte ez az állás megfelelő lehet-e számára vagy sem.

Bizonyosodjon meg arról, hogy olyan fontossági sorrendben említse a szükséges végzettségeket, tapasztalatokat, készségeket, amilyen fontosak azok a pozíció hatékony betöltéséhez. Kerülje az „előny, ha Ön ilyen vagy olyan” kategóriát, mivel sokkal jobb, ha ezt interjú közben beszélik meg.

Tegyen vonzóvá vállalatát

Az álláshirdetések fontosak. Azok vállalatának kirakatai is egyben. Egy jól megírt hirdetés pont azokat az embereket fogja megtalálni, akiket keres.

Hangsúlyozza szervezete előnyeit. Adjon egy rövid leírást arról, hogy mit csinál cége, de ne használjon olyan „zsargont”, ami a vállalaton kívüli embereknek érthetetlen.

Kérje meg munkatársait, alkalmazottait, hogy olvassák el álláshirdetését. Legyen nyitott ezzel kapcsolatos gondolataikra, hiszen az ő szervezetüket is képviseli a hirdetés.

Ez a metodika segíteni fog Önnek megtalálni a legjobb jelölteket!