Megtartási stratégia alkotása
A vezetők mindig keresik a megoldást arra a problémára, amit a megtartóképesség jelent, azaz, hogy hogyan tudják megtartani azokat a magas teljesítményt nyújtó alkalmazottakat, akiknek nagy szerepe van a szervezet eredményessége szempontjából. Sokan csak a megtartás költségoldalára gondolnak, de arra nem, hogy az hogyan hat ki a szervezet egészére.
Minden kétséget kizáróan nagyszerű vezetőket lehet felvenni a szervezeten kívülről is, de hatékony megtartási stratégiák alkalmazásával alakíthatja úgy szervezetét, hogy számos szervezeti egységben kiemelkedő vezetők legyenek, ami üzleti sikereit elősegíti.
A megtartás lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a vállalati kultúrán belül fejlődhessenek.
Az ezzel tisztában lévő HR vezetők az interjúztatás során mindig hangsúlyozzák a vállalati kultúrához való illeszkedés fontosságát, melyet nem lehet túlértékelni. Ha szervezete szilárd és kellőképpen definiált vállalati kultúrával rendelkezik, akkor mindig olyan jelölteket keressen, akik sikeresek lehetnek az adott környezetben és akik mindig képesek megtestesíteni a vállalat által meghatározott értékeket.
Amikor megtudja tartani a legnagyobb tehetségeket és képes inspirálni a vezetőket, akkor sokkal több idejük lesz a szervezeti kultúra egyedi tulajdonságainak átvételére. A vezetői munkakörök betöltése során kell megtanítani az új alkalmazottakkal a vállalati kultúra értékeit és fontosságukat, aminek erősebb vállalati kultúra lesz az eredménye hosszabb távon.
A tehetségek megtartásával lehetőség nyílik a következetességre a képzési módszertan és kivitelezés tekintetében.
A képzés terén a hatékonyság az egyik legfontosabb készség, amelyet a sikeres vezetőknek el kell sajátítaniuk annak érdekében, hogy egy átfogó és jól végrehajtott képzési program a lehető legtöbbet hozza ki az alkalmazottakból. Ez tulajdonképpen egy alapot képez a vállalat teljesítményének javulásához. A hatékony képzés nagyobb fokú munkaerő megtartáshoz vezet és a megtartott alkalmazottak számára így lesz lehetőség arra, hogy több időt töltsenek azzal, hogy megtanulják, hogy hogyan képezzenek másokat a vállalati protokollokhoz való jobb alkalmazkodás érdekében.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a képzési módszerek nem fejlődhetnek az idő múlásával. Az innovatív vezetőknek keresniük kell a lehetőségeket arra vonatkozóan, hogy fejleszthessék a képzési folyamatot és új ötleteket hozzanak. Viszont az alkalmazottak megtartása révén a vezetők alaposan megismerhetik azokat az alapelveket és módszereket, amelyeket a vállalat értékel és azt is, hogy ezeket hogyan tudják beépíteni a képzési egységekbe.
A legnagyobb tehetségek megtartása olyan vezetőket eredményez, akik kiválóak teljesítményértékelésben.
A teljesítményértékelés egyik legnagyobb nehézsége az, hogy nincs egyetlen, mindenki számára megfelelő megoldás, amely minden típusú alkalmazottra optimális lenne. A vezetőknek gyakran túl sok időt kell eltölteniük a csapattagokkal való együttműködésben, mielőtt alaposan megismerhetnék, hogy miként lehet a vállalat teljesítményértékelési módszereit a legjobban optimalizálni egy adott alkalmazott javára. Ha az alkalmazottait megtudja tartani, akkor a vezetőinek több lehetősége lesz, hogy hosszabb ideig együtt dolgozzon csapattagjaival és ezáltal maximalizálhatja a teljesítményértékelések értékét, ami mindenkinek csak előnyére fog válni.